A 2008-ban megrendezett Goldenblogon is győzedelmeskedő, Berényi Konráddal (marketing tanácsadó és blogger) készült interjút olvashatjátok a héten. <<Iwiw adatlap>>
E heti interúnk:
bloginterjú: Manapság nagyon divatos témával foglalkozó blogot kezdtél el írni. Miért ilyen blog írásába kezdtél? Mi adta az ihletet a blog megalkotásához? Mikor indítottad a blogodat?
B.K.: A blogomat 2005 szeptemberében indítottam, vagyis mostmár négy éve írom, rendületlenül. A blogot magamnak kezdtem el írni, ugyanis 2005 szeptemberében kezdtem el felépíteni a mostani cégem, és kellett egy biztos pont, egy napi rutin. Ennek az eszköze lett a blog, egy olyan valami, ami egyrészt keretet ad a napomnak, másrészt rákényszerít a szakmai hírek, információk követésére. Így aztán a téma adott volt, a cégünk neve és tevékenységi köre is az online marketing.
bloginterjú: Milyen témákban írod a blogodat? Az online marketing mely részére specializálódsz?
B.K.: Nem specializálódtam semerre. Mindig vannak sláger témák, de jellemzően arról írok, ami foglalkoztat. Vagyis egyrészt a téma függ az aktuális ügyfélkörömtől, másrészt a napi hírektől, és persze a piaci folyamatoktól is.
bloginterjú: Van az oldaladnak valamilyen célja? Meg szeretnél vele változtatni valamit?
B.K.: Elsősorban magamnak írom, a célom az, hogy kiírjam magamból, amit gondolok. De a dolog az első év után ezen jelentősen túlnőtt, így van egy olyan célom is, hogy önző módon a piacra eröltessem azt a fajta látásmódot, ahogy én látom az online marketinget, illetve annak egyes területeit.
bloginterjú: A marketing melyik területét kedveled a legjobban? Mi az amiről a legszívesebben írsz?
B.K.: Ezt különvenném. A marketingben az emberek befolyásolását, a befolyásolás lehetőségét szeretem a legjobban. Kicsit Istent játszunk, na. De azért erről ritkábban írok. Legszívesebben a trendekről, folyamatokról írok, ami néha azért elég elméleti, és napi, praktikus tudást nagyon nem tartalmaz. De ezt szeretem...
bloginterjú: Napi szinten mennyit foglalkozol a blogoddal? Egy-egy poszt megírása mennyi idődbe telik?
B.K.: Napi 15-20-30 perc, változó. De ez elsősorban a blog megírása. Azért e mellett rengeteget olvasok szakanyagot is, arra is elmegy napi fél óra - óra minimum. (Kivéve, ha van új cikk a Rabbitblogon, mert az akkor egy újabb minimum félóra :) )
bloginterjú: Honnan szeded össze a rengeteg marketinggel kapcsolatos információkat, híreket?
B.K.: Tanultam, ez a munkám, tapasztalaom, és folyamatosan igyekszem tanulni. Olvasom a hazai és külföldi híreket, case study-kat, elemzéseket.
bloginterjú: Hány bejegyzésed van összesen? Milyen gyakran jelentetsz meg új posztot?
B.K.: Amikor ezt a választ írom, akkor éppen 1779 post van fent az Onlinemarketing blogon, amit én írtam. Naponta írok, egész pontosan munkanapokon jellemzően mindig, a hétvégi, munkaszüneti napokon ritkábban.
bloginterjú: Egy átlagos napon, hány ember látogatja meg a blogodat, összesen hány oldalletöltésed volt már?
B.K.: Az első két évben érdekelt, mostanában már annyira nem. Az rss-ben olvasókat ráadásul nem is mérem, és én teljes rss-t "adok ki", vagyis nem is kell meglátogatni, hogy olvassanak. De megnéztem, Index címlap nélkül napi 300-600 között mozog a látogatszám. Oldalletöltésből rengeteg, a négy év az nagy idő :)
bloginterjú: Van más blogod? Szeretnél még újat indítani esetleg, milyen témában?
B.K.: Igen, van, többféle is. Részben a Twitteren is jelen vagyok, aztán a Tumblr-en, de vannak magán blogjaim is, pl. családi blog. Szerintem lesz is még a jövőben másik blogom. Ja, és ott van az mmm-blog.hu, ami azért az Onlinemarketing bloghoz kötődik, ez ugyanis egy álláshirdetés blog.
bloginterjú: Honnan szoktad általában írni a bejegyzéseket? Blogoltál már nem megszokott, nem mindennapi helyről?
B.K.: Általában otthonról írok, de írtam már pl. Balaton partról is. Igazán extrém helyen még nem, annyira (még) nem vagyok függő.
bloginterjú: Kaptál már csúnya, bántó akár irigykedő kommenteket e-mailt? Mit reagálsz rájuk?
B.K.: Rendszeresen kapok, elég megosztó a stílusom, és néha belegyalogolok akaratlanul is egyes emberekben. Van, amire reagálok, ami igazán személyeskedő komment, azt törlöm. A reakcióim jellemzően inkább irónikusak, de sajnos ezt sokan nem értik.
bloginterjú: Szeretnél valamilyen változást mostanában a blogon, esetleg egy új rovatot bevezetni, vagy egy megújult design?
B.K.: Új design, az nagyon kéne. Meglátjuk.
bloginterjú: Meddig szeretnéd folytatni a blogolást? Mennyire fárasztó?
B.K.: Nem fárasztó, és fogalmam sincs, meddig csinálom. Egyelőre nem tervezem abbahagyni.
bloginterjú: Volt már bevételed volt már a blogolásból?
IB.K.: Igen, elég sok, de ez a témából is következik. Közvetlen bevételem is van belőle, de a közvetett bevétel talán még jelentősebb.
bloginterjú: És kiadások keletkeznek a blogolás során?
B.K.: Közvetlenül nem.
bloginterjú: Nyereményjátékot, blogtalálkozót szerveztél már? Van tervbe véve esetleg egy személyes eszmecsere az olvasókal?
B.K.: Direkt a bloggal kapcsolatban nem szerveztem semmit. Volt pár éve olyan rendszeres sörözés, amit szakmabeliekkel folytattunk, és a kapcsolatok egy része a blogon keresztül jött, sőt, az eredeti ötletet is a blog kommentek adták, de az utóbbi közel két évben ez sem volt.
bloginterjú: E-mailban, kommentekben, esetleg személyesen milyen gyakran keresnek meg egyedi problémák, személyes marketingtippek, ötletek kérésével?
B.K.: Rendszeresen. Heti 3-4 megkeresés van átlag.
bloginterjú: Ha újra kezdenéd, belevágnál a blog írásába?
B.K.: Igen.
bloginterjú: Hol tanultál, milyen végzettséged van? Milyen eredménnyel végezted az iskoláidat?
B.K.: Sok helyen tanultam, de befejezett képzésem elsősorban a JPTE közgazdasági képzése, marketing szakirányon. Ezen kívül még olyan 20 éve jártam két évet a JATE közgazdász programozó szakára, elvégeztem egy két éves újságíró képzést is.
bloginterjú: Hol dolgozol most? Milyen szakterületen?
B.K.: Saját cégben dolgozom, mint tanácsadó és a gyakorlatban mint cégvezető.
bloginterjú: Honnan tanultad meg a marketing fortélyait? Miért ilyen témában kezdtél el tevékenykedni?
B.K.: Részben ugye az egyetemen, részben könyvekből és a neten, de nagyon sokat tanultam gyakorlatból. 1992-ben csináltam meg az első cégemet, ami egy kis reklámiroda volt, és gyakorlatilag azóta marketinggel foglalkozom. 1996 óta csinálok internetes munkákat is (akkor kerestem először pénzt weboldal készítéssel), és 2000-től több különböző szerepkört is kipróbáltam. Voltam vezető portálnál marketinges, voltam máshol értékesítő, egy ügynökségnél tanácsadó és részben médiatervező is.
bloginterjú: Külföldön dolgoztál már, ha még nem akkor belevágnál?
B.K.: Még nem, és egyelőre nem is vágyom rá.
bloginterjú: Milyen kikapcsolódással töltöd szívesen az idődet, mi a hobbid, miért szereted?
B.K.: Családdal igyekszem tölteni a szabadidőmet, van két lányom, akik még kellően gyerekek ahhoz, hogy fontos legyen nekik az apjuk. Ami ezen felül megmarad, azt olvasásra töltöm. Persze sportolok is rendszeresen, de ennek elsősorban a rekreáció a célja...
bloginterjú: Milyen nyelveken beszélsz, és milyen szinten?
B.K.: Angolt, de nem vagyok vele elégedett. Ha rámfognak egy kalasnyikovot, akkor még talán az orosz is menne. Mást nem. Ja, de. Magyart. Azt elég jól.
bloginterjú: Magyarországon is van jó néhány, elismert "marketingguru" , te kit tartasz azoknak a piacon? És miért? Volt már személyes találkozód, bármelyikükkel? Milyen tapasztalataid van velük kapcsolatban?
B.K.: Nem szeretem a guru szót, az számomra negatív jelző. Sokakat ismerek személyesen is, elég sokat mozgok szakmai rendezvényeken. Marketing szakemberek közül vannak páran, akiket igazán elismerek a tudásuk, teljesítményük alapján, de mivel nem szeretnék senkit megsérteni, most a neveket mellőzném.
bloginterjú: Mellyek a kedvenc blogjaid, amiket szívesen olvasol? És a "szakmai" oldalak közül mikeket tartod a legjobbaknak?
B.K.: Igazán kedvenc blogom nincs, de nagyon sokat olvasok. Igyekszem követni a hazai szakmai blogokat, de szerintem nincs köztük legjobb. Vannak olyan blogok, amik a maguk területén jók, pl. a Rabbitblog.hu, a Longhand.hu, a jabjab.blog.com , de rajtuk kívül is vannak jópáran, akiket vétek nem követni.
bloginterjú: Nyaralni voltál az idén?
B.K.: Igen, Voltak pár napos pihenéseim az országban többször is, pl. a Balaton körül szűk két hetet eltöltöttem/eltöltöttünk, de több részletben. És volt egy egy hetes családi nyaralásunk Tunéziában, amiről írtam is a blogomban : http://onlinemarketing.blog.hu/2009/06/29/volt_egy_hetem_afrikaban
bloginterjú: Támogatók szponzorok segítenek? Vagy bárki, segíti a munkádat?
B.K.: Pénzügyileg igen, de szakmailag is kapok rengeteg tippet és ötltetet.
bloginterjú: A 2008-es Goldenblog tanácsadói kategóriájának 1. helyezte lettél, számítottál ilyen sikerre? Gondoltad volna?
B.K.: Nem számítottam rá, megmondom őszintén, nem is neveztem magam, más(ok) neveztek be. Így meglepett és jól is esett.
bloginterjú: A Goldenblogos találkozóról milyen személyes benyomásod van? Jól érezted magad? Megérte elmenni?
B.K.: Igen, azok jó bulik szoktak lenni :)
bloginterjú: A Díj megnyerése okozott valamilyen változást a blogod életében?
B.K.: Határozottan nem. Továbbra is úgy írok, ami magamnak tetszik.
bloginterjú: Összességében mire számíthatnak akkor a továbbiakban a követőid?
B.K.: Amire eddig: mindenféle okoskodás és a sajátos stlusom.
bloginterjú: A legfontosabb 3 tanácsot az internet marketinggel kapcsolatban, amelyet mindig szemelőt kell tartani, össze tudnád foglalni?
B.K.: Gondolkozz, tervezz, tanulj! Minden más csak eszközhasználat.
bloginterjú: Bármi mást az olvasóknak?
B.K.: Ide most valami frappáns kellene, de semmi nem jut az eszembe... Legyetek rosszak, és olvassatok blogokat!
Elolvasad az interjút? Ne hagyd szó nélkül!
Szeretnél TE is egy saját bemutatkozást?
<<Néhány kattintás az egész>>
Csak linket cserélnél?
<<Persze, részletek itt>>
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.10. 10:06:23
FreeSMS · http://ingyensms.dolgok.com 2009.10.10. 10:18:00
bloginterju 2009.10.10. 10:21:49
danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.10.10. 10:45:51
ratman_ (törölt) 2009.10.10. 12:53:57
Szóval azt megértem, ha az index számára a saját pocsolyája az egész univerzum, talán a helyükben én se tennék másként, viszont aki függetlenül akarja nézni a blogszféra legjobbjait, annak eggyel messzebbre kell tekinteni.
amerea 2009.10.10. 12:58:14
[nev] (törölt) 2009.10.10. 13:05:23
[nev] (törölt) 2009.10.10. 13:24:31
a marketing eredendően egy kreatív műfaj. a reklámhoz írni, és rajzolni jól tudó zenében jártas, művelt fazonok kellettek.
persze ilyen ember régen is kevés volt, de mégis abban egyetértés volt, hogy a reklámszakemberek ilyenek. semmi baj nincs azzal aki sótlan, csak az menjen halbiológusnak.
ehhez képest jött egy társaság, akik kitalálták, hogy ők forradalmat csinálnak a marketingben.
és ennek az eredményez az, hogy ma az online reklámok többsége nélkülöz minden eredetiséget, és a kreativitást. és egy csomó tökfej alkotja ezt a szakmát.
aminek nem vagyok részese. szóval nem savanyű a szőlő, egyszerűen csak hiányolom a valódi reklámszakembereket.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.10. 13:28:35
Ha annyi időm lenne, amennyi nincs, akkor biztos sokkal több időm lenne olyanra, amire lehetne. :D
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.10. 13:30:19
Egyébként abban igazad van, hogy nagyon kevés a valóban jó és eredeti ötlet.
Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.10.10. 14:36:40
[nev] (törölt) 2009.10.10. 14:43:48
valamit tudtak régen, amit ti nem tudtok. nekem ez a benyomásom. ez minden szakmával így van. csak mivel túl sok reklám vesz körül bennünket, emiatt a dolog számomra egy kicsit zavaró. és akkor azt mondom, hogy amit csináltok az szar. viszont közben azért elgondolkodok azon, hogy miért is.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.10. 16:48:50
Ha a reklámra gondolsz: manapság is születnek nagyon jó dolgok, igaz, idehaza jóval kevesebb.
Ha a marketingre gondolsz: a modern marketing szinte mindenben felülmúlja a pár évtizeddel ezelőttit.
Hozzáteszem: a reklám csak egy része, ám valóban látványos része a marketingnek. De nemcsak reklám a marketing.
[nev] (törölt) 2009.10.12. 09:09:12
szerintem a modern marketing kreatív ágazati marketing.
arra koncentrál, hogy reklámozza mondjuk az autóipart. és ehhez készít egy csomó multimédia anyagot. kisfilmeket, aminek a végére csak ki kell írni, hogy opel. vagy írnak egy csomó szinopszist. vagy reklámszövegeket, vagy mondjuk ágazati tanácsadás folyik, mint az iir esetén.
de ugyanez igaz a kisvállalatokra is. akik mondjuk autóalkatrészeket gyártanak, vagy autót szerelnek. és akkor kellenek kreatív fazonok, akik kitalálják azt, hogy ezt a sztorit hogy lehet közelebb vinni az emberekhez.
és ehhez ti kurvára nem értetek. önhitt "szakemberek" vagytok. konjunkturális időszakban minden kampány működik, olyankor mindegy, hogy milyen mixet állítasz össze, működni fog, dekonjunktúrában viszont kreatív kampányok kellenek. ehhez meg láthatóan nem ért itt senki, vagy alig valaki.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.12. 20:02:53
[nev] (törölt) 2009.10.12. 22:37:54
hülye
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.13. 14:35:59
Most megint úgy felröhögtem, hogy törölgethetem a monitoromat. :D Ha irónia, akkor zseniális, ha nem, akkor ijesztő. :)
[nev] (törölt) 2009.10.13. 20:16:35
szerintem minden blogger hülye. náluk hülyébbek csak azok, akik kommenteket írnak. döntsd el, hogy ez irónia, vagy mi.
egy vicc az online marketing. nem is marketing az, hanem support. támogatnak néhány reklámszolgáltatást (google, etarget, etc). mert az átlag maszek ezekbe képtelen regisztrálni. nem az ő hibája, egyszerűen a világ olyan, hogy van egy generáció, ami nem tanulta meg a computer használatát gyerekkorában, mert nem volt rá lehetősége. meg nem beszél nyelvet, nem tudja figyelni az eseményeket.
na és akkor van aki ebbe a reklámpiaci közegbe képtelen belépni, és vásárolni. mert el van picit bonyolítva. mint errefelé minden. ez is itt ni. és akkor kell a támogatás. kell akik kinyitják az ajtót, és tolják a bevásárló kocsit a központban.
meg ugye a másik bökkenő, hogy reklámoknak nincsenek stabil árai, hanem árfolyama van a kulcsszavaknak. aminek a magyar piacok kevés értelme van. de ez mindegy. és akkor ehhez kell a support. a marketing itt az lenne, hogy frappáns reklámszöveget írnak, de hol van itt ilyen. ez a kattintás alapú része a sztorinak.
a bannerek esetén meg az van, hogy a médiatulajdonosok azokat jelentős felárral kínálják. ne menjünk bele, hogy miért. és akkor az ügynökség másik feladata diszkontálás, magyarul a leszámítolás (50-80% engedmény is elérhető akár). ez ugye megint nem marketing, hanem piaci alkudozás.
van még mondjuk a seo nevű dolog, aminek megint kevés köze van a marketinghez, és a black hat része hatékony, akárki akármit mond. hacsak nem végtelen ócska oldalt sóztak a vevőre, és akkor azt seózzák. de az megint support. semmi köze a marketinghez.
és akkor ezekre a technikákra van rámondva, hogy itt aztán olyan hatékonyság növekedés van, hogy csak na. amikor az átkattintási ráta folyamatosan csökken. a usenet (web0) anno 10% fölött mértek, most meg 1% alatt mérnek. ez a szuper hatékonyság növekedés.
de most majd jön a social media optimization az újabb tudomány. remek konferencia téma. el lehet sütni újabb buzzwordöket.
az lesz a jó buli. egy baj van. valaki eljut valamilyen átkattintásig egy social média felületen, mert van valamilyen vásárlási szándéka, akkor az esetek döntő többségében keresni fog. beírja a kulcsszavakat. a baj az, hogy a kereső találatok felülírják az social media ajánlatot. pont elfelejti addigra. az esetek többségében hiábavaló az átkattintás. a social media optimization azt jelenti, hogy nulláért kell vásárolni ilyen felületen. mert a keresőre irányítják a forgalmat.
most persze ilyenkor is van valami süket duma, hogy brandépítés. egy interaktív felületen nem lehet hatékonyan brandet építeni. az emberek ilyenkor amúgy sem túl nyitottak, befogadóak, mert az interakcióval vannak elfoglalva. de ha véletlen mégis van egy hirdetés, ami felkelti az érdeklődést, akkor azt a márkát azonnal elkezdik fikázni.
na most erről ezek a fazonok konferenciáznak. és regélnek a szuper hatékonyságról.
lehetne folytatni, de minek. a marketingnek a lényege veszett el. a kreativitás, és ugye a karitativitás. civilizált helyeken a marketingnek egy jelentős része csr (társadalmi felelősségvállalás). csinálnak egy aszfaltrajzversenyt és akkor kiosztanak pár terméket az underclass (alsó középosztály) gyerekei között. pont mindig a csóró gyerek nyeri az ajándékot. és akkor azt a terméket a gyerek büszkén fogja hordani. mindegy, hogy micsoda. és mindenkinek elmeséli, hogy mit kapott. és ez ösztönzi felső középosztályt a vásárolásra. és ennek is van egy keresletélénkítő hatása.
ez az amit itt hitelekből akar megoldani a lakosság, és az állam. holott a társadalmi problémákat piaci (marketing) eszközökkel kell oldani, ha nem is lehet megoldani.
estébé, estébé.
[nev] (törölt) 2009.10.13. 20:20:04
bloginterju 2009.10.13. 20:22:28
Egyébként marketingre a mai világban "sajnos" szükség van, ezt el kell fogadni...
bloginterju 2009.10.13. 20:42:12
[nev] (törölt) 2009.10.14. 08:55:56
szerintem a blog (jegyzet) írás: pótcselekvés. a komment írás (mikroblogírás): ugyenez. valaki nem tud mit kezdeni, vagy nem tud magával mit kezdeni, akkor ír blogot, vagy a mikroblogot.
most aki ezt a tevékenységet túlbecsüli (általában minden blogger) az hülye. aki alábecsüli az még hülyébb (általában minden komment író).
az okos ember kötetbe szedi ezeket az írásokat egy idő után újraolvassa, átszerkeszti, megvágja. és kiad egy kis pdf kötetet. és akkor az lesz az ő kis munkássága. mert egy 21. százai bölcsésznek mi más lehet a munkássága, mint valami e-book.
na, nem fogok többet a blogodba belebeszélni. csá.
NanoTek 2009.10.15. 21:10:19
BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.10.29. 09:34:51